Chrystiof
Site Admin

Kontinenten Argond

Thu 19 Jan 2012, 14:56

Det här är platsen för dig som vill diskutera kontinenten Argond i vilken det Trakoriska riket ligger. Vill du kika på kartan över Argond ska du klicka här: http://www.frialigan.se/2012/en-titt-pa-argond/
Fria Ligan

Bengt Petter

Re: Kontinenten Argond

Thu 19 Jan 2012, 15:35

Det är en väldigt snygg karta, helt i stil med Trakorien-kartan. Bra hantverk.

Men eftersom jag antar att kartan har en eskapistisk/fantasieggande funktion i spelet, så tror jag att det behövs betydligt fler namn. Jag gillar när man kan tänka "Maggah Dhum, undrar just vad som finns där". Just nu känns det mer som en skiss. Jag vet knappt ens vilka områden som är bebodda. Kustlinjer och bergskedjor säger faktiskt inte så mycket utan namn till.

En annan reflexion är att det här är som ett Ereb Altor utan allt det som Äventyrsspel gjorde dåligt. Bra.

Kirne

Thu 19 Jan 2012, 15:42

vacker! och jag instämmer med föregående talare!

ThemVSyou

Thu 19 Jan 2012, 15:57

Jag gillar verkligen det här och få se den här i fysisk form och samma storlek som Trakorien kartan så skulle det bli perfekt att ha bredvid sig när man spelar och/eller läser böckerna

Henke

Thu 19 Jan 2012, 17:48

Som sagt mycket vacker karta. Gissar att Traxilme ligger lite längre in i kontinenten Soluna (likt den gamla Altor-kartan?) och att även Yndar ligger utanför (längre åt sydost)?
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte

Henke

Thu 19 Jan 2012, 17:54

Sen undrar jag lite över Bactulge (där slemdjunglerna finns?). Minns jag inte helt galet så stod något i Slaktare små om att dessa befann sig bortom världen. Var detta kanske bara ett uttryck för hur ondskefull platsen är eller är det så att platsen faktiskt hör hemma någonstans bortom de grå hallarna?
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte

Brior

Thu 19 Jan 2012, 18:11

Henke wrote:
Som sagt mycket vacker karta. Gissar att Traxilme ligger lite längre in i kontinenten Soluna (likt den gamla Altor-kartan?) och att även Yndar ligger utanför (längre åt sydost)?

Helt korrekt Henke.

Brior

Thu 19 Jan 2012, 18:14

Henke wrote:
Sen undrar jag lite över Bactulge (där slemdjunglerna finns?). Minns jag inte helt galet så stod något i Slaktare små om att dessa befann sig bortom världen. Var detta kanske bara ett uttryck för hur ondskefull platsen är eller är det så att platsen faktiskt hör hemma någonstans bortom de grå hallarna?

Henke, du tänker på Gombitakle som mycket riktigt ligger på annan plats. Bactulge är en tropisk ö där människor med nöd och näppe kan överleva.

Henke

Thu 19 Jan 2012, 18:22

Brior wrote:
Henke, du tänker på Gombitakle som mycket riktigt ligger på annan plats. Bactulge är en tropisk ö där människor med nöd och näppe kan överleva.

Så är det såklart! Tack för klargörandet.

Rutger Rex

Thu 19 Jan 2012, 23:20

Jättesnygg karta, mycket nytt för mig men ändå känner jag igen mig! Avståndet mellan Trakorien och Marjura ser ut att vara stort - kanske har det att göra med projektionen? Hur lång restid är det mellan Tricilve och Arhem med fördelaktiga vindar? Någonstans långt bak snurrar ca 2-3 veckor men jag minns inte!
GZIP: Off